Berichten over begroting

5C7A2967.jpg
    Door Gilco Grandia op 3 november 2022

Programmabegroting 2023

Ik zou graag beginnen met het college, en daarmee ook de ambtelijke organisatie, te bedanken voor een overzichtelijke begroting.

Onlangs las ik een boekje van Robert van Putten met als titel, ‘Tien deugden voor politiek en overheid’. Daarin werd nog maar eens aangegeven dat de samenleving er niet goed voor staat. Termen als vervreemding, ongelijkheid, polarisatie en tweedeling vallen vaak. Sommigen spreken van een smeulende veenbrand, anderen zien zelfs een val van onze beschaving. Intussen belanden we van de ene in de andere crisis, waardoor je het gevoel kunt krijgen in een permanente crisiscultuur te leven. Wat is er aan de hand? Kunnen onze burgers nog rekenen op een goed bestuur in tijden van onzekerheid. Het vertrouwen van onze burgers in de overheid is niet hoog. Ook wij als raad hebben hier over gesproken. Wat zijn nu die deugden die vandaag de dag relevant zijn voor het geheel van de publieke zaak? En de schrijver somde de tien deugden op; Verstandigheid, Rechtvaardigheid, Moed, Gematigdheid, Geloof, Hoop, Liefde, Nederigheid, Dienstbaarheid en Gelatenheid (voorkomen prestatiedruk).

Lees meer over "Programmabegroting 2023"

Labels: ,