Berichten over Sport

5C7A2967.jpg
    Door Gilco Grandia op 20 oktober 2023

Schriftelijke vragen padel-court Sportpark de Watertoren

Samen met GroenLinks, D66, PvdA, CDA en BVNL stelden we schriftelijke vragen over de aanleg van een padel-court op sportpark De Watertoren. Op 17 oktober jongsleden meldde Brabants Dagblad: “De bouw van padelbanen op het complex van voetbalvereniging NIVO-Sparta is gestart. Volgens de initiatiefnemers kan er vanaf ‘ergens in januari’ op de banen worden gespeeld.”. Verderop in het artikel wordt gemeld dat: - een commercieel uitgebaat padel-court wordt aangelegd op een voetbalveld, - er geen relatie is tussen de uitbatende organisatie en voetbalvereniging NIVO-Sparta, - het gras op een van de voetbalvelden plaats moet maken voor kunstgras, en - gemeente Zaltbommel over deze transformatie nog een besluit moet nemen. Deze ontwikkeling roept vragen op die partijen ter spoedige beantwoording aan het college willen voorleggen.

Lees meer over "Schriftelijke vragen padel-court Sportpark de Watertoren"

Labels: ,

2. MFA Brakel.jpg
    5C7A2967.jpg
    Door Gilco Grandia op 18 juni 2021

Instandhoudingsinvestering voetbal en scholen in Brakel

Al enkele jaren wordt op verschillende niveaus gesproken over het realiseren van een MFA, een Multi Functionele Accommodatie in Brakel. Er is een uitgebreid traject geweest rondom dit burgerinitiatief dat heeft geresulteerd in een rapport en een presentatie in het dorp zelf. MFA gaat in hoofdzaak over de huisvesting van twee scholen (WIllem van Oranjeschool en D.W. van Dam-Van Brakelschool), een gymzaal en een voetbalvereniging (BZC'14) in de kern Brakel.

Lees meer over "Instandhoudingsinvestering voetbal en scholen in Brakel"

Labels: ,